در ابتدا داربستی به ارتفاع دیوار نصب می‌شود. سپس نسبت به طول دیوار، تخته کار قرار می‌دهند و رول‌های ایزوگام را به پشت‌بام می‌برند. بعد از این‌کار یکی از نصاب‌ها یکی از رول‌ها را باز کرده، به گونه‌ای که نیم متر از سر ایزوگام روی پشت‌بام باشد. سپس تعدادی از نیروهای نصاب در یک ردیف، روی تخته‌های کار می‌ایستند و عملیات نصب را شروع می‌کنند.

نصابی که در بالاترین نقطه ایستاده شروع به حرارت دادن می‌کند. طوری‌که ایزوگام کاملاً خاصیت چسبندگی پیدا کند. نصاب باید به این نکته دقت کند که پشت ایزوگام کاملاً ذوب شده باشد. در غیر این صورت اجرای ایزوگام با مشکل مواجه می‌شود و آب به راحتی به دیوار نفوذ پیدا می‌کند. این عمل توسط نفرات دوم و الی آخر انجام می‌شود تا رول اول تماما روی دیوار نصب شود.

برای نصب رول دوم ایزوگام، بعد از این‌که به طور کامل آن را باز کردند. طبق روال قبل، عملیات را شروع می‌کنند. با این تفاوت که ۱۰ سانت از رول را به عنوان اورلب بر روی ایزوگام نصب شده می‌اندازند و شروع به نصب می‌کنند.

تمام رول‌های ایزوگام به همین شکل نصب می‌شود و بعد از پایان اجرای ایزوگام، عمل بندکشی را انجام می‌دهند. برای این‌کار لبه‌های ایزوگام که روی هم اورلب داده شده و همچنین لبه‌های بالا و پایین ایزوگام را به وسیله‌ی کمچه و با حرارت کم می‌چسبانند.

ایزوگام دیوار

مزایای نصب ایزوگام روی دیوار چیست؟

  • جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ساختمان
  • عایق رطوبتی
  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • جلوگیری از به هدر رفتن انرژی
  • ایجاد نمای زیبا و دادن جلوه‌ی بصری به ساختمان

نکات ایمنی نصب ایزوگام روی دیوار

  1. کسانی که دچار سرگیجه و افت فشار می‌شوند نباید این‌کار را انجام دهند.
  2. افرادی که از اتفاع می‌ترسند و یا نمی‌توانند تعادل خود را حفظ کنند هرگز این کار را انجام ندهند.
  3. قبل از شروع عملیات نصب ایزوگام، از ایمن بودن داربست مطمئن شوید.
  4. برای نصب ایزوگام روی دیوار بهتر است از ایزوگام‌های طرح‌دار و فویل‌دار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *