ایزوگام، نام تجاری نوعی عایق ضد رطوبت و نم است که برای پوشش‌دهی انواع سطوح مانند پشت‌بام، تراس، استخر، کانال‌های آب و … استفاده می‌شود. کاربرد اصلی ایزوگام جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سقف داخلی خانه و مانع نفوذ نم به دیوارها و نمای داخلی خانه می‌شود. این نوع عایق حاصل فراورده‌های نفتی است. پیش از این، به جای استفاده از ایزوگام از آسفالت و قیرگونی برای پوشش‌دهی و عایق کردن سطوح استفاده می‌شد.

مروزه در اکثر ساختمان‌های مسکونی در مراحل پی و فونداسیون و همچنین در مرحله‌ی ایزولاسیون سرویس‌ها، دیوارها، و پشت‌بام، ایزولاسیون با لایه‌ی عایق رطوبتی نیز انجام می‌شود.

ایزوگام

حال بهتر است نحوه محاسبه قیمت ایزوگام را بررسی کنیم

بهتر است بدانیم که محاسبه‌ی قیمت ایزوگام بر مبنای متراژ ایزوگامی است که روی سطح مورد نظر اجرا می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که متراژ سطح در محاسبه متراژ در نظر گرفته نمی‌شود. اختلاف متراژ به این دلیل است که برای تیکه کاری‌های دور پشت‌بام و دور کانال‌های کولر و دیواره‌های اطراف، ۱۰ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند.

فرض کنید که آپارتمان شما ۱۰۰ متر است، مقدار ایزوگام مصرفی چقدر است؟

در ابتدا نیاز است که سطح پشت‌بام‌تان را دقیق متراژ کرد. اگر شما پشت‌بام ۱۰۰ متری داشته باشید تقریبا ۱۲۰ متر ایزوگام مورد نیاز است. در واقع ۲۰ درصد به متراژ اضافه کنید. در نتیجه برای یک پشت‌بام ۱۰۰ متری حدود ۱۲۰ یا ۱۲۵ متر مربع ایزوگام استفاده می‌شود. دلیل افزایش متراژ این است که دو رول ایزوگام در کنار هم نصب می‌شود علاوه بر آن همان‌طور که گفته شد از ایزوگام برای اضافه‌کاری پشت‌بام نیز استفاده می‌شود.

حال برای محاسبه قیمت ایزوگام برای یک سطح ۱۰۰ متری، متراژ ایزوگام را در قیمت روز هر متر ایزوگام ضرب می‌کنیم تا هزینه کل به دست آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *