برای زیرسازی ایزوگام بهتر است قبل از هر کاری ابتدا پشت‌بام را از هر گونه مواد اضافی، خاک و یا چربی پاک کنید، سنگریزه ها و پسماند‌های اضافی سیمان را کاملا با جارو پاکسازی کنید. اگر اثر لکه‌های چرب و یا نفتی روی پشت‌بام‌تان باقی مانده آن‌ها را از بین ببرید.

اگر امکان شستن پشت‌بام برای‌تان وجود دارد حتما این کار را انجام دهید. چون قبل از نصب ایزوگام محل مورد نظر باید عاری از هرگونه مواد و پسماند‌های اضافی و چربی و کثیفی باشد. زمانی که نصب ایزوگام فرارسیده این نکته را فراموش نکنید که محل نصب و یا پشت‌بامتان کاملا خشک باشد.

اگر در پشت‌بام یا محلی که قرار است ایزوگام نصب شود، ترک و شکاف‌های بزرگ باشد، حتما با سیمان و یا ماسه(بتن) ترک ها را به ضخامت ۳ سانتی متر و شیب ۲ درصد پر کنید تا کاملاٌ سطح یک نواخت شود.

ایزوگام

قبل از نصب ایزوگام، آستری پرایمر فراموش نشود

قبل از اینکه ایزوگام نصب شود، مطمئن شوید که سطح مورد نظر یکنواخت و صاف است. برای از بین بردن ناصافی ها، از خمیر‌های پرایمر و یا از قیر مذاب برای زیرسازی سطح استفاده می‌شود.

در هنگام نصب ایزوگام اگر سطحی دارای زاویه ۹۰ درجه است، برای درزگیری آن از سیمان و پرایمر ایزوگام استفاده شود( ماهیچه کشی ) نیز فراموش نشود. بعد از انجام زیرسازی در صورت خشک بودن سطح کار را ادامه می‌دهیم سپس مشعل را روشن کرده و شعله آن را تنظیم می‌کنیم. برای اندازی‌گیری سطح، از ناودان به فاصله‌های ۹۰ سانتی متر کار را شروع میکنیم.زیر قسمت هایی که منابع آب ان‌جا قرار دارند، باید لایه‌های دو متری نصب شود.

جمع بندی

بهتر است برای زیرسازی ایزوگام و نصب آن از افراد خبره و یا گروه‌های اجرایی متخصص این کار کمک بگیرید. در این صورت احتمال دوباره کاری از بین می‌رود و طول عمر افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *