اجرا کردن ایزوگام هم مانند بعضی کارها زمان مناسبی را می‌طلبد. زیرا اگر نصب ایزوگام در وقت نامناسبی انجام شود می‌تواند ایزوگام را دچار آسیب و خرابی کند. ولی اگر نصب آن به موقع و در فصل مناسبی اجرا شود، عمر ایزوگام را افزایش می‌دهد و از آسیب دیدن آن در زمان طولانی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

بهترین زمان برای نصب و اجرای ایزوگام، فصل تابستان است. فصل تابستان به این دلیل فصل مناسبی برای نصب ایزوگام می‌باشد، چون گرمای هوا و نور خورشید، رطوبت ناشی از برف و بارندگی را از بین می‌برد و باعث می‌شود که بین ایزوگام و سطح، چسبندگی بیشتری به‌وجود آید . اما رطوبت موجود در سطح پشت‌بام، می‌تواند باعث نچسبیدن ایزوگام به سطح پشت‌بام شود. در نتیجه لایه‌های ایزوگام ترک برمی‌دارد و راهی برای ورود رطوبت به سطح داخلی سقف و سست شدن دیوارها و همچنین نم‌زدگی دیوارها و نمای داخلی منزل می‌شود. بنابراین فصل تابستان و روزهای اول فصل پاییز زمان خوبی برای ایزوگام کردن است.

ماه‌های مرداد، شهریور و مهر، وقت بسیار خوبی برای اجرا کردن ایزوگام است. چون گرمی هوا باعث می‌شود اجرای کار، با کیفیت بیشتری انجام شود. اما ممکن است در ذهن شما این سوال پیش آید که ممکن است در روزهای دیگر سال به دلیل عدم بارندگی و خشک بودن سطح پشت‌بام وقت خوبی برای نصب ایزوگام باشد، ولی این را در نظر داشته باشید که علاوه بر خشک بودن سطح مورد نظر که از عوامل اصلی کیفیت اجرای ایزوگام است، سرد نبودن هوا هم بسیار حائز اهمیت است. چراکه در هوای سرد اجرا کردن ایزوگام، باعث شکنندگی و خشک شدن ایزوگام می‌شود و در حین نصب ایزوگام، موجب آسیب دیدن و خرابی ایزوگام نیز می‌شود. پس علاوه خشک بودن سطح و نداشتن رطوبت، دمای هوا هم در اجرای ایزوگام نقش بسیار مهمی دارد و بهترین دما برای نصب ایزوگام 10 الی 14 درجه سانتی‌گراد است. همچنین ایزوگام در حالت طبیعی نصب می‌شود و عمر و کیفیت آن بالا می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *