هر ماده‌ای تاریخ مصرفی دارد که ایزوگام نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایزوگام‌ها به دلیل ترک‌خوردگی، وجود چروکیدگی، بادکردگی، نشست و خرابی و ترک در سقف و دیوارها و همچنین سوراخ شدن ایزوگام و یا سوراخ شدن لایه‌ی آلومینیومی بعد از مدتی تاریخ مصرف‌شان تمام می‌شود و باید به سرعت آنها را تعویض کرد. برای جدا کردن ایزوگام از پشت‌بام ابتدا بهتر است، تمام ایزوگام‌های قدیمی را از روی سطح پشت‌بام پاک‌سازی کرد. طوری‌که هیچ اثری از آن‌ها روی پشت‌بام‌ها باقی نماند.جدا کردن ایزوگام‌های قدیمی نیز باید به کمک حرارت شعله صورت گیرد. به این صورت که ایزوگام قدیمی با حرارت دیدن ذوب می‌شود و می‌توان آن را به راحتی از سطح جدا کرد. اگر در ایزوگام‌های قدیمی موادی از جمله قیرگونی و یا آسفالت استفاده شده است برای جداسازی آ‌ن‌ها از سطح مورد نظر از وسایلی استفاده کنید که برای بریدن آسفالت به‌کار می‌برند. سپس قیرگونی را بریده و از محل جدا نمایید.

پس از اینکه سطح مورد نظر کاملا از ایزوگام‌های قبلی زدوده شد. در این هنگام سطح را به کمک خمیر پرایمر برای اجرا کردن ایزوگام جدید آماده و بازسازی می‌کنیم.

قبل از اجرا کردن ایزوگام جدید روی سطح ابتدا، خوب سطح را از انواع آلودگی‌ها و مواد اضافی بزدایید. زیرا گرد و خاک باعث می‌شود، که ایزوگام جدید به خوبی روی سطح نچسبد.

یکی دیگر از روشهای ترمیم ایزوگام این است که ایزوگام جدید را بر روی پوشش قبلی نصب می‌کنند. در این مواقع ایزوگام‌های قدیمی جدا نمی‌شوند. بلکه جهت ترمیم، پوششی روی آن‌ها اجرا می‌شود.

از مزیت‌های تعویض ایزوگام می‌توان به امکان بازبینی و تعمیر سازه سقف، امکان بازبینی و تصحیح شیب بام، افزوده نکردن بار اضافی بروی سطح پشت‌بام اشاره کرد. طولانی شدن مراحل اجرای تعویض ایزوگام و افزایش هزینه از معایب این روش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *