عایق‌کاری استخر به کمک مواد امولوسیونی از روش‌های نوینی است که برای عایق‌کاری استخرهای کشاورزی، دیواره‌های گودبرداری شده، پل‌های بتنی، زیرسازی ساختمان، منابع برج‌های خنک‌کننده، و منابع هیدرولیکی استفاده می‌شود. مواد امولوسیونی برای عایق‌کاری استخرها، مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

عایق‌ امولوسیون بی‌رنگ نیست و حالت فیزیکی آن به صورت مایع غلیظ است. استفاده از مواد امولوسیونی برای عایق‌کاری بتن گزینه بسیار خوبی است. زیرا می‌تواند سطح ناصاف بتن را کاملا یکنواخت کند و عملکرد بسیار خوبی برای عایق‌کاری استخرها نیز دارد.

ایزوگام

مزایای استفاده از مواد امولوسیونی برای عایق‌کاری چیست؟

  1. تحمل فشار بار با وزن بالا
  2. عملکرد مناسب برای پوشش سطوح بتنی
  3. عمر طولانی
  4. مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  5. خاصیت الاستیکی و تحمل تنش‌ها و لرزش‌های سازه
  6. عدم انحلال در آب
  7. مصرف کم ماده امولوسیونی برای عایق‌کاری نسبت به دیگر عایق‌ها
  8. هزینه کمتر اجرای عایق
  9. اجرای آسان با استفاده از سیستم‌های پاششی و یا قلم‌موی بزرگ
  10. تحمل عایق در برابر گرما و سرما از 20- تا 55 درجه‌ی سانتی‌گراد
  11. قابلیت ترمیم راحت و آسان و کم هزینه بدون نیاز به دست‌کاری و برداشتن لایه‌های زیرین
  12. اجرای عایق امولوسیونی چگونه است؟

قبل از اجرای عایق امولوسیونی، ابتدا مطمئن شوید که سطح مورد نظر عاری از هرگونه آلودگی و مواد اضافی باشد. انواع آلودگی‌ها، گرد و خاک‌ها، چربی‌ها، و … می‌توانند از پیوند قدرتمند بین سطح مورد نظر و مواد امولوسیونی جلوگیری کند. پس بهتر است سطح مورد نظر توسط سندبلاست و یا واترجت کاملا از انواع مواد اضافی پاک شود.

پوشش چند لایه

پوشش امولوسیون را در دو لایه انجام می‌دهند. ابتدا یک لایه پرایمر اجرا می‌شود تا خاصیت چسبندگی بیشتری به سطح بدهد. سپس پرایمر را توسط فرچه و یا غلطک روی سطح پوشش می‌دهند و پس از خشک شدن پرایمر لایه اول امولوسیون را نصب می‌کنند. برای اجرای لایه دوم هم نیز این مراحل را تکرار می‌شود.

استفاده از ایزوگام برای پوشش استخر

استفاده از ایزوگام برای پوشش و عایق‌کاری استخر نیز در برخی نقاط انجام می‌شود. به طور کلی ایزوگام گزینه‌ای ایده‌آل برای پوشش استخر نیست و اگر با رعایت کامل اصول فنی به انجام نرسد، می‌تواند کارایی مورد انتظار را نداشته باشد.

به دلیل تماس مداوم با آب و همچنین فشار حجم مایع روی ایزوگام، ممکن است ایزوگام در مدت زمان کوتاه‌تری آسیب‌ببیند و نیاز به ترمیم یا تعویض آن در استخر وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *