در محل‌هایی مانند استخرها و حوضچه‌های آب که به عایق‌کاری و پوشش‌هایی مانند سرامیک و کاشی نیاز دارند. گاهی اوقات از روش‌های ایزولاسیون از جمله ایزوگام، برای پوشش‌دهی آن محل استفاده می‌کنند. در این صورت یک لایه از سیمان، کاشی یا سرامیک روی ایزوگام اضافه می‌شود . همچنین نصاب ملزم به رعایت نکاتی برای افزایش طول عمر ایزوگام و نصب درست ایزوگام و لایه‌های بیرونی می‌باشد.

ایزوگام

محفاظت از ایزوگام چگونه انجام شود؟

ممکن است که با نصب کاشی یا سرامیک روی سطح ایزوگام، به آن آسیب وارد شود. بنابراین حواس‌تان باشد که محافظت از خود ایزوگام، نیز باید به شکلی انجام شود، تا عایق‌کاری آن در برابر آسیب و ضربه حفظ شود و از بین نرود.

محکم‌کاری جهت نصب کاشی و یا سرامیک روی ایزوگام

برای اینکه نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام به خوبی انجام شود. به دو نکته حتما توجه کنید، اول اینکه مطمئن شوید ایزوگام کاملا روی سطح چسبیده باشد. زمانی ایزوگام به خوبی روی سطح می‌چسبد که سطح مورد نظر برای نصب ایزوگام مناسب باشد. اگر سطح محل مورد نظر برای عایق‌کاری مناسب نبود، به وسیله‌ی پرایمر ایزوگام و یا سیمان‌کاری و پرایمر، زیرسازی به خوبی انجام شود.

نکته‌ی دوم که باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که لایه‌ی بیرونی روی ایزوگام به درستی نصب شود. نصب سرامیک و یا کاشی به طور مستقیم روی ایزوگام قابل اجرا نیست، به خاطر همین قبل از نصب کاشی و یا سرامیک، روی ایزوگام را، با استفاده از یک لایه سیمان پوشش می‌دهند. برای افزایش میزان چسبندگی و یکنواختی سیمان، نصاب می‌تواند از توری‌های پلیمری و یا توری مرغی استفاده کند، تا عایق روی ایزوگام و یا سیمان پایدار و یکپارچه شود.

آخرین مرحله نصب سرامیک یا کاشی

پس از اینکه ایزوگام به خوبی نصب شد و مرحله‌ی سیمان‌کاری با موفقیت به پایان رسید. می‌توانید سرامیک‌کاری و یا کاشی‌کاری را انجام دهید. توجه داشته باشید که مرحله کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری با نهایت دقت انجام شود.

مشاوره و نصب ایزوگام

برای مشاوره و نصب ایزوگام در محل‌های مختلف ساختمان و ارائه‌ی خدمات عایق‌کاری مرتبط با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *