یکی دیگر از موارد کاربرد ایزوگام، نصب آن روی دیوار است. با نصب ایزوگام روی دیوار از نفوذ رطوبت و بازتاب گرما و همچنین حرارت خوشید جلوگیری می‌شود. معمولاً در شهرهایی که میزان بارش در آن زیاد باشد، نصب ایزوگام روی دیوار بسیار متداول است.

ایزوگام دیوار

حال مزایای استفاده از ایزوگام روی دیوار چیست؟

  1. وزن ایزوگام کم است. با توجه به اینکه دیوارهای ساختمان برای تحمل وزن‌های زیاد مناسب نیستند. استفاده از عایق‌های سبک وزن مانند ایزوگام یک امتیاز به حساب می‌آید.
  2. نصب و اجرای ایزوگام روی دیوار راحت و آسان است. نصب ایزوگام روی دیوارها در مقایسه با روش‌های دیگر راحت و سریع است. این امر موجب کاهش هزینه‌های نصب ایزوگام روی دیوار نیز می‌شود.
  3. قیمت نصب ایزوگام مناسب است. قیمت خرید ایزوگام و نصب و اجرای آن روی دیوار مقرون‌به‌صرفه است و با توجه به طول عمر آن توجیه اقتصادی دارد.
  4. نصب ایزوگام روی دیوار می‌تواند از گرمای آفتاب و سرمای حاصل از برف و باران جلوگیری کند. همچنین می‌تواند مانع ورود و خروج گرما و یا سرما به بیرون از ساختمان شود.
  5. مانع از آسیب و خراب شدن لایه‌های سیمانی و ایجاد یک نمای ساده و ارزان قیمت نصب ایزوگام روی دیوار می‌تواند به عنوان یک نما به شمار رود. بنابراین از ایجاد نماهای جدید و گران‌قیمت و یا استفاده از سنگ و آجر جلوگیری می‌شود.
  6. جلوگیری از تخریب و پوسیدگی دیوار
  7. عایق صدا
  8. جلوگیری از هدر رفتن انرژی
  9. ایجاد یک نمای جدید و زیبا
  10. مقاومت در برابر شرایط بد جوی و نور خورشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *