اجرا و نصب ایزوگام بر روی برخی از مصالح ساختمانی از جمله شیروانی و یا ایرانیت (ورق موج‌دار)، در برخی مناطق کشور به‌خصوص شمال، به علت بارش زیاد باران و رطوبت فراوان و همچنین احتمال زیاد پوسیدگی ناشی از باران، مورد توجه قرار می‌گیرد. تفاوت بین ایرانیت و شیروانی در مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها می‌باشد و همچنین روش نصب ایزوگام بر روی هر دو متفاوت است.

ایزوگام

ناهموار بودن ایرانیت و نصب ایزوگام

ایرانیت به علت وجود سیمان در مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن، استحکام بسیار بالایی دارد. از این رو از آن برای پوشش اتاقک‌ها و سقف انبارها استفاده می‌شود. اما به دلیل ناهموار بودن سطح آن اجرای عایق و یا ایزوگام بسیار سخت است.

مسطح کردن سطح ایرانیت برای نصب ایزوگام

برای اجرای ایزوگام بر روی سطح ایرانیت، ابتدا سطح ایرانیت را بعد از نصب به کمک ملاتی از ماسه و سیمان یکنواخت می‌کنند. به این صورت که تمام فرورفتگی‌های سطح، توسط ملات پر می‌شود تا سطح یک‌پارچه‌ای به‌دست آید. بعد از اینکه ملات‌ها خشک شدند برای چسبندگی بیشتر، یک لایه قیر روی سطح مورد نظر می‌ریزند و در پایان ایزوگام را روی آن نصب می‌کنند. اما نصب ایزوگام بر روی شیروانی، به دلیل این‌که جنس آن فلز گاوانیزه است، ملات سیمان و ماسه کاملا روی آن نمی‌چسبد و ادامه‌ی روند نصب ایزوگام را سخت‌تر می‌کند.

برای از بین بردن این مشکلات قبل از هر چیز، یک روکش توری plc یا توری مرغی را بر سطح شیروانی قرار می‌دهند و روی توری را با ملات پوشش داده و با ماله صاف می‌کنند. با این کار ملات به سطح مورد نظر بهتر می‌چسبد و سپس برای نصب بهتر ایزوگام آماده می‌شود.

مشاوره و نصب ایزوگام

برای نصب ایزوگام در محل‌های مختلف ساختمان از جمله ایرانیت و بام و دیوار، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *