در هنگام نصب ایزوگام، شما باید با رعایت اصول و نکات ایمنی حافظ جان خود و دیگران باشید. زیرا کوچک‌ترین بی‌احتیاطی می‌تواند باعث بروز حوادث غیرقابل جبرانی شود. در این مواقع توصیه می‌شود تمام کارهای مربوط به نصب ایزوگام طبق اصول پیش برود، تا خطرهایی نظیر آتش‌سوزی، انفجار و همچنین مرگ رخ ندهد.

ایزوگام

نکات قابل توجه ایمنی هنگام نصب ایزوگام

  1. از اتصال کپسول و مشعل کاملا اطمینان حاصل شود. به خصوص اگر نصب ایزوگام در مکانی با فضای کوچک باشد. مراقبت و دقت کافی در حین کار فراموش نشود.
  2. اگر نصب ایزوگام در محلی کوچک و نزدیک به مواد آتش‌زا انجام شود. حواس‌تان به مراقبت‌های قبل از نصب باشد. بهتر است از افراد با تجربه برای نصب ایزوگام کمک بگیرید و کپسول آتش‌نشانی در محل، دردسترس باشد. و همچنین حضور نیروهایی که توانایی مقابله با آتش سوزی دارند، بسیار موثر و لازم است.
  3. اگر نصب ایزوگام در محل‌هایی که ارتفاع آن بسیار زیاد است، انجام شود. توجه و دقت کافی نسبت به اصول ایمنی، و استفاده از تجهیزات ایمنی لازم، و عدم ریسک و رفتار خودسرانه، باعث می‌شود تا احتمال خطر و حوادث کم شود و جان نیروهای نصاب در امان بماند.
  4. در هنگام نصب ایزوگام جدّا از حضور کودکان در آن محل خودداری شود. چون محیط مورد نظر برای حضور اطفال می‌تواند بسیار پرخطر باشد.
  5. در هنگام جابه‌جایی رول‌های ایزوگام، و همچنین حمل کپسول‌های گاز مایع امکان افتادن آن‌ها روی پا و یا ضربه خوردن اعضای بدن وجود دارد. حتما از کفش‌های ایمنی مخصوص استفاده کنید، تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  6. محل انبار کپسول‌های گاز مایع و رول‌های ایزوگام باید دارای روزنه‌هایی، جهت گردش هوا باشد. به هیچ عنوان مکان سربسته و سرپوشیده نباشد. به خصوص کپسول‌های گاز مایع در مکانی نگهداری شود که دارای فضای باز و هوای آزاد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *