گاهی‌اوقات سطحی که قرار است ایزوگام روی آن نصب شود، این امکان را دارد که شرایط مورد نیاز برای نصب ایزوگام را نداشته باشد. ممکن است سطح مورد نظر دارای ناهمواری باشد، از جمله آسفالت آسیب دیده ، سطوح بتنی ناهموار و یا سطحی که ایزوگام روی آن، بسیار قدیمی و ترک خورده است.

در برخی مواقع برای نصب ایزوگام، استفاده از ایزوگام‌های معمولی‌ برای پوشش‌دهی سطح و یا عایق‌کاری مناسب نیست و کارایی چندانی ندارد. همچنین در مواقعی که نیاز است هزینه‌های عایق‌کاری سطح را کاهش دهیم. از ابزارهای کمکی مانند چسب ایزوگام استفاده می‌کنیم که با نام‌های دیگری مانند چسب عایق‌کاری، چسب آب‌بندی و یا چسب عایق رطوبتی شناخته می‌شود.

چسب ایزوگام

همچنین قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت ایزوگام دارد. چسب ایزوگام از ترکیب قیر و امولسی فایر ساخته می‌شود که بعد از خشک شدن کامل چسب، تنها قیر آن باقی می‌ماند. به‌‌همین‌دلیل با لایه‌های ایزوگام، هماهنگی و سازگاری نیز دارد.

موارد کاربرد چسب ایزوگام

  1. چسب ایزوگام برای چسبندگی ایزوگام جدید، روی سطح و روی ایزوگام‌های قدیمی آسیب دیده کاربرد دارد.
  2. این چسب جهت نصب ایزوگام، باعث افزایش و تقویت چسبندگی روی آسفالت می‌شود.
  3. چسب ایزوگام، ابزاری است که برای ترمیم ترک‌های ایزوگام قدیمی کاربرد دارد.
  4. چسب ایزوگام می‌تواند عایق مناسبی در برابر رطوبت باشد.
  5. چسب ایزوگام می‌تواند پرکننده ترک‌ها و شکاف‌های سطح مورد نظر قبل از نصب ایزوگام باشد. چون بسیار روان است.
  6. استفاده از چسب ایزوگام می‌تواند با هدف کاهش هزینه ها و افزایش کارایی صورت گیرد.

روش استفاده از چسب ایزوگام

چسب ایزوگام به دلیل کارایی زیادی که دارد، در هنگام استفاده ازآن نیازی نیست که حجم زیادی از آن را به کار ببریم. برای استفاده بهتر است که روی سطح، یک لایه از چسب را با ابزاری مناسب پوشش دهیم. تقریبا 20 دقیقه طول می‌کشد که چسب خشک شود. بعد از 20 دقیقه می‌توان لایه‌های بعدی را نصب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *